• Obvestila
  • Dogodki
  • Šola
    • Hišni red in pravila
    • Svet zavoda
    • Svet staršev
    • Zdrava šola
    • Šolski sklad
    • Publikacije
    • Razširjen program
    • Projekti
      • Erasmus
      • EKSRP
      • Krokus
      • Medgeneracijsko branje
  • Učenci
    • Jedilniki
    • Interesne dejavnosti – krožki
    • Knjižnica
    • Dnevi dejavnosti
    • Tekmovanja
    • Projektne in raziskovalne naloge
    • Obvezni in izbirni predmeti
    • Nadarjeni učenci
    • NPZ
    • Vozni red
    • Karierna orientacija
  • Starši
    • Publikacije
    • Roditeljski in govorilne ure
    • Jedilniki
    • Nasveti za starše
    • Svetovalna služba
    • Učbeniški sklad
    • Obrazci
  • O šoli
  • Kontakt
Osnovna šola Hajdina
  • Obvestila
  • Dogodki
  • Šola
    • Hišni red in pravila
    • Svet zavoda
    • Svet staršev
    • Zdrava šola
    • Šolski sklad
    • Publikacije
    • Razširjen program
    • Projekti
      • Erasmus
      • EKSRP
      • Krokus
      • Medgeneracijsko branje
  • Učenci
    • Jedilniki
    • Interesne dejavnosti – krožki
    • Knjižnica
    • Dnevi dejavnosti
    • Tekmovanja
    • Projektne in raziskovalne naloge
    • Obvezni in izbirni predmeti
    • Nadarjeni učenci
    • NPZ
    • Vozni red
    • Karierna orientacija
  • Starši
    • Publikacije
    • Roditeljski in govorilne ure
    • Jedilniki
    • Nasveti za starše
    • Svetovalna služba
    • Učbeniški sklad
    • Obrazci
  • O šoli
  • Kontakt

Nadarjeni učenci

  • Home
  • Nadarjeni učenci
  • Odkrivanje nadarjenih učencev

Odkrivanje nadarjenih učencev

  • Posted by skrbnik
  • Categories Nadarjeni učenci
  • Date 09/06/2021

Odkrivanje nadarjenih učencev je strokovno zahtevno opravilo.

Poteka v treh stopnjah:

1. evidentiranje,

2. identifikacija,

3. seznanitev in pridobitev mnenja staršev.

EVIDENTIRANJE

  • Učni uspeh,
  • dosežki (performance),
  • učiteljevo mnenje,
  • tekmovanje,
  • hobiji,
  • mnenje šolske svetovalne službe.

IDENTIFIKACIJA

Vključuje naslednja merila:

Ocena učiteljev

Učitelji oblikujejo oceno o evidentiranih učencih s pomočjo ocenjevalne lestvice nadarjenosti učencev, ki zajema naslednja področja nadarjenosti:

splošno-intelektualno, učno, ustvarjalno, voditeljsko, literarno, dramsko, filmsko, likovno, glasbeno, gibalno in tehnično področje.

Test intelektualnih sposobnosti – WISC-III ali Ravnove progresivne matrice.

Test ustvarjalnosti – Torranceovi testi ustvarjalnega mišljenja, TTCT (besedna in/ali slikovna oblika Torranceovih testov ustvarjalnega mišljenja.

Testa sposobnosti in ustvarjalnosti izvede ter ovrednoti psiholog.

Za našo šolo izvede testiranje, vrednotenje in interpretacijo testnih rezultatov psihologinja Suzana Lavugner Padežanin s Svetovalnega centra za otroke in mladostnike Maribor.

SEZNANITEV STARŠEV IN PRIDOBITEV NJIHOVEGA MNENJA

To je zadnja stopnja odkrivanja nadarjenih, ko svetovalna služba skupaj z razrednikom seznani starše, da je bil njihov otrok spoznan za nadarjenega, in pridobi njihovo mnenje o otrokovi nadarjenosti.

DELO Z NADARJENIMI UČENCI

Delo z nadarjenimi učenci izhaja iz naslednjih temeljnih načel:

  • širitev in poglabljanje temeljnega znanja,
  • hitrejše napredovanje v procesu učenja,
  • razvijanje ustvarjalnosti,
  • uporaba višjih oblik učenja,
  • uporaba sodelovalnih oblik učenja,
  • upoštevanje posebnih sposobnosti in močnih interesov,
  • upoštevanje individualnosti,
  • spodbujanje samostojnosti in odgovornosti,
  • skrb za celostni osebnostni razvoj,
  • raznovrstnost ponudbe ter omogočanje svobodne izbire učencem,
  • uveljavljanje mentorskih odnosov med učenci in učitelji,
  • ustvarjanje možnosti za občasno druženje.

PREDLAGANE OBLIKE DELA Z NADARJENIMI UČENCI

  • notranja diferenciacija,
  • fleksibilna diferenciacija,
  • dodatni pouk,
  • individualizirani programi za delo z nadarjenimi,
  • vzporedni programi,
  • obogatitveni programi (sobotne šole …),
  • športne in kulturne sekcije,
  • interesne dejavnosti,
  • dnevi dejavnosti,
  • kreativne delavnice,
  • raziskovalni tabori,
  • priprava za udeležbo na tekmovanjih,
  • programi za razvijanje socialnih spretnosti,
  • programi za osebni in socialni razvoj (interakcijske vaje, socialne igre, mladinske delavnice),
  • hitrejše napredovanje,
  • osebno svetovanje učencem in staršem,
  • izbirni predmeti,
  • seminarske naloge,
  • raziskovalne naloge,
  • svetovanje nadarjenim pri izbiri poklica.

Literatura:

Koncept Odkrivanje in delo z nadarjenimi učenci v devetletni osnovni šoli (1999), Ljubljana, Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport,

http://www.zrss.si/pdf/SSD_nadarjeni%20koncept.pdf , 15. 5. 2006.

Operacionalizacija koncepta: Odkrivanje in delo z nadarjenimi učenci v devetletni osnovni šoli, 2000, Ljubljana, Zavod republike Slovenije za šolstvo.

http://www.zrss.si/doc/SSD_Nadarjeni%20operacionalizacija%20koncepta.doc,

Povzetek Koncepta odkrivanje in delo z nadarjenimi učenci

Winner, T. (2005). Nadarjeni otroci, Miti in resničnost (str. 2-3).

  • Share:
author avatar
skrbnik

Previous post

Področja nadarjenosti
09/06/2021

Next post

SEZNAM DELOVNIH ZVEZKOV IN POTREBŠČIN
09/07/2021

You may also like

Področja nadarjenosti
6 septembra, 2021

Miselno-spoznavno področje razvito divergentno mišljenje (fleksibilnost, originalnost, fluentnost), razvito logično mišljenje (analiza, posploševanje, sposobnost sklepanja), nenavadna domišljija, natančnost opazovanja, dober spomin, smisel za humor. Učno-storilnostno področje široka razgledanost, visoka učna uspešnost, bogato besedišče, hitro branje, spretnost v eni od umetniških …

Delo z nadarjenimi učenci
6 septembra, 2021

TEMELJNA NAČELA DELA Z NADARJENIMI širitev in poglabljanje temeljnega znanja, hitrejše napredovanje v procesu učenja, razvijanje ustvarjalnosti, uporaba višjih oblik učenja, uporaba sodelovalnih oblik učenja, upoštevanje posebnih sposobnosti in močnih interesov, upoštevanje individualnosti, spodbujanje samostojnosti in odgovornosti, skrb za celostni …

Nadarjeni učenci
6 septembra, 2021

KONCEPT ODKRIVANJE IN DELO Z NADARJENIMI UČENCI V OSNOVNI ŠOLI Leta 1999 je strokovni svet Republike Slovenije za splošno izobraževanje sprejel koncept: NADARJENI – ODKRIVANJE IN DELO Z NADARJENIMI V OSNOVNI ŠOLI (http://www.zrss.si/pdf/SSD_nadarjeni%20koncept.pdf) SAMOEVALVACIJSKO POROČILO – NADARJENI – OŠ HAJDINA …

Zadnje objave

Ureditev in vzpostavitev delovanja in ponudbe informacijsko – prodajnega središča Medgeneracijskega centra dejavnosti Hajdina
15Jun2022
PROJEKT ERASMUS+ “Z ROKO V ROKI ZA ZELENO PRIHODNOST”. GOSTOVANJE OŠ VIS
08Jun2022
TRETJE SREČANJE MEDGENERACIJSKE SKUPINE (EKSKURZIJA V MURSKO SOBOTO)
06Jun2022
02/788-12-60
Sp. Hajdina 24 2288, Hajdina
tajnistvo @os-hajdina.si
Standardni delovni čas

Spletna stran Osnovne Šole Hajdina. Stran je zgrajena na osnovi Wordpress.

Login with your site account

Lost your password?